Glutatyon

glutatyon tedavisi

Glutatyon: Çok Fonksiyonlu Uzun Yaşam Takviyesi

Glutatyon, hücrelerimizdeki redoks potansiyelinin (oksitleyici/indirgeyici dengesi) korunmasında merkezi bir rol oynayan üç yoğun molekülden (glisin, sistein ve glutamik asit) oluşan bir peptittir.

İndirgenmiş veya oksitlenmiş formda bulunma kabiliyeti nedeniyle, glutatyon gerçek bir “elektron tuzağı”dır ve onu antioksidanlar listesinde çok üst sıralara yerleştirir.

Glutatyon çok çeşitli fenomenlerde yer alır ve gerçekten de yaşlanmada çok faktörlü bir rol oynar. Glutatyon hem önemli bir antioksidan görevi görür hem de vücudumuzda zararlı kimyasallara ve yaralanmalara karşı savaşır. Genel olarak, hayatımız boyunca glutatyon seviyelerinde düşüş yaşanır ve bu durum vücudumuzun hastalıklarla savaşmasını ciddi şekilde etkiler.

Bu sebepten vücutta bulunan doğal glutatyon seviyesini arttırmak veya takviye etmek bu riskleri en aza indirmemiz anlamına gelir. Vücudumuzda bulunan glutatyon seviyesi o kadar önemlidir ki, yaşam süresinin net belirleyicisidir.

Nörodejeneratif Hastalıklar

Bu düşüş özellikle Parkinson hastalığı ve diğer nörodejeneratif hastalıkların başlangıcı ile ilişkilidir. Alzheimer hastalığında, çeşitli çalışmalar, antioksidan aktivitesi nedeniyle glutatyonun ana etken oldupunu göstermiştir.

Kardiyovasküler (kalp veya kan damarları) Hastalıklar

Glutatyondaki azalma zamanla kalpte de gözlenir. Glutatyondan türetilen enzimlerin de dokuya bağlı bir şekilde yaşla birlikte değiştiği görülmektedir. Örneğin, glutatyon peroksidaz kalpte sabit kalır, ancak karaciğerde azalır, glutatyon redüktaz ise zamanla her iki dokuda artar. Bu varyasyonların sonucu, yaşlanma sırasında vücudumuzun antioksidan kapasitesinde bir azalmaya neden olur. Bu sebepten Glutatyon takviyesi vücudumuzdaki dengeyi yeniden kurarak daha önemli bir antioksidan potansiyeli bulmasını sağlayabilir.

Yaşam Uzatma Takviyesi Olarak Glutatyon

Glutatyon, yaşam süresinin uzaması açısından umut vericidir. Solucanlar üzerinde yapılan ön çalışmalar, solucanların ömrünün yaklaşık %30 arttırdığını göstermiştir.
Yaşlanma ile mücadelede glutatyonun önemi çok açıktır. Bununla birlikte, en büyük sorunlardan biri biyoyararlanımı olmaya devam etmektedir. Glutatyon sindirim düzeyinde yok edildiğinden oral takviye etkisizdir. Bu nedenle doğrudan kan dolaşımına geçmelidir.

Son dönemlerde ortaya çıkan Gastro-dirençli haplar umut verici olsa da, yapılan çalışmalar, bu formda alınan glutatyonun biyoyararlanımının optimal olmaktan uzak olduğu konusunda hemfikirdirler.

Glutatyon Uygulaması

Glutatyon son dönemde çeşitli ilaçlar geliştirilse de, kana direk karışması açısından serum olarak uygulanması en doğru yöntemdir. Uzman doktorumuz ve ekibi yaklaşık 30-45 dk. aralığında bir sürede uygulamayı tamamlamaktadır.

Glutatyon seans sayısı doktorunuz tarafından tetkikleriniz yapıldıktan sonra belirlenmektedir.

Glutatyon İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular

Glutatyon, vücudun kendi ürettiği; hastalıklara ve yaralanmalara karşı çok önemli olan, antioksidan etkili molekülden oluşan bir peptittir.

Glutatyon,  normal vücut işleyişinde yeteri kadar sentezlenmektedir. Fakat yaş ilerlemesi diğer çeşitli sebeplerle vücut glutatyon sentezini yavaşlatabilmektedir. Bunlar:

• Aşırı alkol kullanımı
  • Şeker hastalığı
  • Kardiyovasküler hastalıklar
  • Nörodejeneratif hastalıklar
  • Uzun süre radyasyona maruz kalmak
  • Uzun süre toksin maruziyeti
  • Kronik stres
  • İlerleyen yaş

gibi durumlarda glutatyon artık vücudumuz için yeterli gelmemeye başlar.

• Enerjik vücut yapısı,
  • Sağlıklı ve parlak cilt,
  • Sorunsuz kalp ve beyin fonksiyonları,
  • Kaliteli uzun bir yaşam.
  • Yaşa Bağlı Hastalıklarda
  • Yaşlanma İle Mücadelede (Anti-aging)
  • Kardiyovasküler Hastalıkların Tedavisinde
  • Parkinson Hastalığı Tedavisinde
  • Kronik Yorgunluk
  • Otoimmün Hastalıklar (Romotoid Artrid, Haşimato, vb.)
  • Cilt Lekeleri (Hiperpigmentasyon)
  • Bağışıklığın Desteklenmesinde
  • Diyabetik Nöropati